WhatsApp

שירות לקוחות בוואטסאפ

בתור בעלי עסקים, אחד הדברים הכי חשובים הוא לתת מענה איכותי ללקוחות שלכם. אפשר לעשות זאת עם הווטסאפ
19/10/2023

בתור בעלי עסקים, אחד הדברים הכי חשובים הוא לתת מענה איכותי ללקוחות שלכם. בעוד שבעבר מענה לפניות הלקוחות היה נעשה באמצעות נציגי שירות, כיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו לנהל את המענה הזה בצורה חכמה יותר. הווטסאפ הוא כלי שאנחנו מכירים מהיומיום, אולם הוא בהחלט יכול לעזור לנו לנהל את שירות הלקוחות. Smart send כאן כדי להסביר לכם איך. 

שירות לקוחות

שירות לקוחות זו כנראה המשימה החשובה ביותר שלכם בתור בעלי עסקים. אחרי שהצלחתם להפוך מישהו להיות לקוח שלכם, אתם חייבים לשמור עליו כמה שיותר טוב. להשיג לקוחות חדשים יכול להיות מאתגר, ואם כבר מישהו נמצא בידיים שלכם, אסור לכם לתת לו ללכת. השירות שאתם מעניקים לו הוא המינימום הנדרש כדי שהוא באמת יישאר לקוח שלכם, אך מדובר על אתגר קשה.

לקוחות מצפים לקבל מענה מהיר לכל פנייה. האפשרות הראשונה היא להושיב נציגי שירות, אך יש בה שתי בעיות מרכזיות. ברגע שמצטברות מספר פניות נציגי השירות לא באמת יכולים לתת מענה מהיר. בנוסף, לא תמיד נציגי שירות יודעים לתת מענה לבעיה שאיתה הלקוח מתמודד, מה שמאט עוד יותר את התשובה ללקוח. זו בדיוק הסיבה שכדאי לכם להשתמש בבוט לווטסאפ. 

איך נותנים שירות לקוחות בווטסאפ

שירות לקוחות יכול לעבור דרך ווטסאפ באמצעות בנייה של בוט לשירות לקוחות. הבוט הזה מתנהג בדיוק כמו נציג שירות שמדבר עם הלקוח בווטסאפ, אך עם הבדל אחד. מאחורי המכשיר לא ישב נציג שירות שלכם אלא תוכנה שאתם לימדתם אותה לתת מענה לפניית לקוחות.

בנו את הבוט בצורה חכמה

אחרי שהבנתם איך ווטסאפ יכול לעזור לכם, הגיע הזמן לבנות את הבוט הזה בפועל. הבנייה של הבוט נעשית באמצעות הגדרת מכלול הפניות ששירות הלקוחות שלכם אמור לטפל בהן. עליכם לקטלג את הבעיות לפי נושאים ותתי נושאים, כאשר הבוט עצמו יכוון את הלקוח בכל שלב, עד למצב שבו הבוט יקבל בעיה שמוגדרת עבורו, ושלה הוא יודע לתת מענה מדויק שיסייע ללקוח.

מענה מהיר

עוד יתרון שיש לבוט על פני מענה אנושי הוא מבחינת המהירות של המענה. נציגי השירות שלכם, לא משנה כמה הם יעילים צריכים זמן כדי לתת מענה לפניות מצד הלקוחות. בנוסף, הנציגים עצמם לא יהיו זמינים כאשר יש תפוסה מלאה והלקוחות שלכם עלולים לחכות זמן רב על הקו. ברגע שיש בוט, לא משנה כמה לקוחות יפנו בבת אחת, ברגע שהם יגדירו היטב את הבעיה הם יקבלו מענה מידי. 

חיסכון בכוח אדם

יתרון נוסף שאותו הבוט יספק לכם אם תבנו אותו בצורה נכונה זה חיסכון משמעותי בכוח אדם. בכל עסק נציגי השירות תופסים מקום נכבד, ובעזרת בוט איכותי תוכלו להיפטר מהם כמעט לחלוטין. בין אם תשתמשו בהם כדי לפתח את העסק ובין אם פשוט תחסכו את כוח האדם הזה, מדובר על חיסכון משמעותי. זכרו, בוט שעובד בצורה טובה לא צריך אפילו עובד אחד שיטפל בו. 

אל תשכחו לבקש משוב

הדבר האחרון שנותר לכם לעשות שייך לשלב אחרי שהבוט כבר עובד. סביר להניח שבהתחלה תמצאו את עצמכם במצבים שבהם הבוט לא יכול לספק מענה מתאים ללקוח. באותם מצבים עליכם קודם כל להבין איך אתם בכל זאת עונים ללקוח. בנוסף, עליכם לבקש משוב מהלקוחות שבו הם ידרגו את השירות ויתנו לכם הערות לשיפור כדי שתוך זמן קצר הבוט יוכל לטפל בכל הפניות. 

smart send

smart send היא חברה שנותנת מענה לבעלי עסקים בכל הנוגע לשילוב מערכות למענה אוטומטי, מערכות CRM והפיכת ווטסאפ לכלי מרכזי בעסק שלכם. אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן להפסיק לתת שירות ללקוחות שלכם באמצעות נציגים ולהפוך את המענה להיות אוטומטי, אתם יכולים לפנות אלינו. אנחנו נבנה צ'אט ווטסאפ ייחודי ללקוחות שלכם שיידע לתת מענה מתאים לכל בעיה. 

לסיכום

מענה ללקוחות דרך ווטסאפ מאפשר לכם להשיג שני יתרונות מרכזיים. הראשון הוא כמובן חיסכון בכוח אדם, כיון שכעת לא תצטרכו להחזיק נציגי שירות. בנוסף, המענה יהיה מהיר יותר כיון שברגע שהלקוח יסביר לצ'אט מה בדיוק הבעיה הצ'אט יוכל לשלוף את הפתרון המתאים לאותה בעיה. המפתח לצ'אט מוצלח הוא בנייה מושכלת בה כל תרחיש יקבל התייחסות בפני עצמו.